Exchanges of Digital Unity- Technology 

Nr. de referință.: 2020-1-LVO 1-KA229-077434_6 

Coordonator proiect prof. pentru învățământ primar

Ciurte Amelia

În perioada 8-11 mai 2023, Școala Gimnazială “Lucian Blaga”, în calitate de partener, a fost gazda ultimei mobilități din cadrul Proiectului Erasmus +,, Digital Unit – Technology”, 27 de profesori din Letonia, Croația,Turcia,Polonia și Spania au participat la activități care au avut ca principal obiectiv sporirea cunoștințele profesorilor despre învățarea digitală.

Ajunși la final, ne bucurăm să constatăm că 90% din cadrele didactice aparținând unități noastră au beneficiat de experiențe unice, că părinții au remarcat schimbarea imediată în bine a copiilor lor, că astfel am reușit să motivăm și alți profesori din școală să participe în viitor la alte proiecte Erasmus. 

LANSARE PROIECT


C1 SINCAN ILKOKULU  TURKEY-

LECȚII PLĂCUTE CU SMARTBOARD-URI

C2- ZENTAS MAURINAS GROBINAS NOVADA VIDUSSKOLA-LATVIA LECȚII UȘOARE CU INSTRUMENTE WEB 2.0

C 3 ZESPOL SZKOL W JANOWCU –POLAND    

LECȚII MAI BOGATE CU TIC

C 4 OSNOVNA SKOLA VISNJEVAC CROATIA  

ÎNVAȚĂ CU JOCURI

C 5-CEIP ALISIOS SPAIN 

CODARE- ROBOTICĂ

C 6 SCOALA GIMNAZIALA LUCIAN BLAGA –JIBOU ROMANIA  - CLIL

More Green You Live, More Life You Give 

Nr. de referință 2020-1-ES01-KA229-082508_5

Coordonator proiect prof. pentru învățământ primar Ciurte Amelia

Proiectul,”More green you live, more life you give”cu nr. de referință 2020-1-ES01-KA229-082508_5 a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2020.

          Acest proiect este inițiat de Școala coordonatoare a proiectului Escola Beat Bonaventura Gran Spain Spain  în parteneriat cu alte 4 instituții Scoala Gimnaziala Lucian Blaga Romania,Detska gradina "Narcis" Bulgaria,Binbasi Necatibey Ilkokulu Turkey, Direzione Didattica Statale 3° Circolo Luigi Pirandello Italia, în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2, parteneriat strategic în domeniul școlar. Se va derula în perioada 01.09.2020-31.08.2022.

        Obiectivul principal al proiectului este: urgența climatică în care trăim.

.    În plus, credem în importanța dezvoltării cetățeniei europene la elevii noștri, conectând școli din diferite părți ale Europa, schimbul de bune practici între colegi și studenții care lucrează în echipe internaționale de cooperare. Prin acestea relații internaționale vom ajuta copiii să dezvolte abilități utile ca cetățeni ai secolului XXI, precum și să promovăm schimburile culturale care le va lărgi mințile.

School Is The Flame

Nr. ref. 2018-1-EL01-ka229-047858_4

Coordonator proiect prof. Ciurbe Mariana

Am început experiența Erasmus în anul 2017, când am avut bucuria de a fi acceptați în parteneriatul coordonat de Grecia, pe lângă școli din Turcia și Bulgaria. Titlul proiectului, încheiat recent, este SCHOOL IS THE FLAME, cu nr.ref.2018-1-EL01-ka229-047858_4. Obiectivele propuse au fost: reducerea procentajului abandonului școlar timpuriu și combaterea eșecului în educație. Perioada de implementare a acestui proiect a fost 01.IX.2018-31.VIII.2021.

School is the Flame a reprezentat una dintre cele mai mari oportunități pentru elevii și profesorii din școala noastră de a se dezvolta la nivel personal și profesional. Principalul punct de interes a fost nevoia de echitate, incluziune și modernizare în școala noastră. Ne-am dorit o școală mai îmbunătățită, cu lecții și metode de predare actualizate, materiale actuale pe care toată lumea să le poată folosi, pentru a crea un mediu de învățare ușor și plăcut. De aceea, obiectivele proiectului s-au potrivit perfect nevoilor noastre: schimb de bune practici, integrare, combaterea părăsirii timpurii a școlii, combaterea eșecului în educație. Mai mult decât atât, schimbul de cunoștințe și detalii despre culturile și tradițiile țărilor participante a fost benefic pentru fiecare, în egală măsură. Pe parcursul proiectului am aflat despre poporul grec, bulgar și turc și le-am dat șansa de a afla lucruri importante despre cultura, tradiția și identitatea noastră românească. Fiecare întâlnire, activitate și dialog a afectat comunitățile noastre locale în cel mai bun mod posibil.

Le loup ou la vie dans les bois

Nr. de referință 2020-1-BE01-KA229-074952_4

Coordonator proiect prof. pentru învățământ primar, Ciurte Amelia

Proiectul ” Le loup ou la vie dans les bois ”cu nr. de referință 2020-1-BE01-KA229-074952_4 a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2020.Acest proiect este inițiat de école communale Envol Belgique în parteneriat cu alte 4 instituții partenere : Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Jibou - România, Iznik Cicekli Ortaokulu- Turkey, Scoala Primara "G. Lombardo Radice"- Italia, Collège Gérard Philipe France în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2, parteneriat strategic în domeniul școlar. Se va derula în perioada 01.09.2020-31.08.2023.

          Principalul obiectiv al proiectului nostru este de a construi împreună cu copiii, o carte comună: Lupul sau viața în pădure.

Happy School Has Happy Students

Nr. ref. 2019-1-TR01-KA229-077378_4

Coordonator proiect prof. Ciurbe Mariana

Au urmat apoi HAPPY SCHOOL HAS HAPPY STUDENTS, nr.ref.2019-1-TR01-KA229-077378_4, coordonat de Turcia, având ca parteneri încă o școală din Turcia și alta din Lituania. Proiectul a fost prelungit un an din cauza pandemiei, astfel încât perioada de implementare este: 01.X.2019-30.IX.2022.  Obiectivele acestui proiect sunt: reducerea/combaterea bullyingului, gestionarea cu succes a situatiilor de conflict, dezvoltarea abilitatilor de a crea prietenii, de a socializa.

Acest proiect a fost propus cu scopul de a preveni hărțuirea în rândul elevilor de școală primară, de a reduce furia și stresul elevilor și de a le oferi șansa de a dezvolta relații mai bune. Bullying-ul între indivizi este o problemă atât de răspândită încât apare în aproape întreaga lume și în fiecare clasă în instituțiile de învățământ. În prealabil, partenerii proiectului s-au reunit în proiectul E-twinning „Happy School”, pe care coordonatorul acestuia l-a constituit în data de 4 septembrie 2018. Țările partenere au participat la un sondaj online pe care coordonatorul l-a pregătit despre amploarea bullyingului în școli. Scopurile acestui proiect sunt prevenirea hărțuirii între egali, reducerea factorilor de furie și stres care apar la elevi, alfabetizarea empatică, de a dezvolta abilități de prietenie, de a promova munca în grup și cooperarea. În timpul desfășurării proiectului, vor fi realizate patru activități de învățare LTT și se vor face schimburi de experiență între grupuri de elevi. Patru elevi și doi profesori din fiecare țară vor participa la fiecare dintre activitățile LTT. S-a convenit ca vârsta elevilor care vor participa să fie de zece ani. Criteriile de selecție pentru elevii participanți sunt: să aibă abilități de îngrijire de sine; să aibă abilitatea de a coopera; să se exprime bine; sa îndeplinească cu acuratețe și atenție responsabilitățile pe care le primeste în cadrul proiectului. Criteriile de selecție pentru profesorii participanți sunt: să dobândească cunoștințe de limbă străină; să poată asuma responsabilitatea elevilor care participă la activități; să fie activ în proiectul e-twinning „Happy School” care este resursa de formare a acestui proiect Erasmus.

Exchanges of Digital Unity - Technology

Nr. de referință 2020-1-LV01-KA229-077434_6

Coordonator proiect prof. pentru învățământ primar, Ciurte Amelia

Proiectul  ” Exchanges of Digital Unity- Technology ”cu nr. de referință 2020-1-LV01-KA229-077434_6 a fost aprobat pentru finanțare în cadrul rundei 2020. Acest proiect este inițiat de Școala coordonatoare a proiectului este Zentas Maurinas Grobinas novada vidusskola(Letonia) în parteneriat cu alte 5  instituții partenere   Școala primară Sincan (Turcia), CEIP ALISIOS (Spania), Scoala Gimnaziala Lucian Blaga (Romania), Osnovna skola Visnjevac (Croația), Zespol Szkol w Janowcu (Polonia), în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2, parteneriat strategic în domeniul școlar. Se va derula în perioada 01.09.2020-31.08.2023.

        Obiectivul principal al proiectului este: să ofere metode și sprijin profesorilor pentru integrarea instrumentelor digitale în pedagogiea practică, învățarea digitală în 6 domenii - activități de codare robotizată, instrumente web 2., gamificare și metode CLIL.

Anunțuri

Let's Know Ourselves

Nr. ref. 2020-1-CZ01-KA229-078421_3

Coordonator proiect prof. Ciurbe Mariana

LET´S KNOW OURSELVES, our qualities, abilities, skills and personality for right choice of our job, nr. ref. 2020-1-CZ01-KA229-078421_3,  este un alt proiect Erasmus+, în care am participat împreună cu școli din Italia, Portugalia, Turcia, Macedonia de Nord, fiind coordonați de Republica Cehă. Obiectivele proiectului, implementat in perioada 01.IX.2020-30.VI.2023, sunt: dezvoltarea personalității, orientarea în carieră, dezvoltarea gândirii critice, identificarea punctelor tari și slabe, combaterea xenofobiei.

Proiectul alătură șase școli din șase țări: Cehia, Italia, Portugalia, Turcia, România, Macedonia, care au ca interes comun viitorul elevilor lor și dezvoltarea abilității individului de a-și alege corect profesia. Fiecare școală este complet diferită - dimensiune, număr de elevi, locul unde se află școala, dar împărtășim același interes și motivare. Școlile partenere

sunt situate în Europa în peisaje diferite. De la vestul Portugaliei vântoase până la estul atractiv turistic al Turciei. Din România muntoasă și sălbatică până în mijlocul Italiei frumoase și însorite. Din nordul Republicii Cehe la necunoscuta Macedonia. Acest lucru oferă o oportunitate unică de a compara mediul lor. Proiectul nostru conduce la autocunoaștere și, pe această bază, la alegerea corectă a carierei profesionale și a educației ulterioare.

Obiectivele noastre sunt să ne cunoaștem și să ne dezvoltăm propria personalitate și abilitățile, calitățile, aptitudinile, încrederea în sine și interesele. Dacă cunoaștem și dezvoltăm aceste obiective, vom fi mai capabili să ne identificăm punctele tari și punctele slabe și, pe baza aceasta, să ne concentrăm asupra alegerii profesiei potrivite, care ne va face fericiți. Atingem aceste obiective prin activitati in aer liber. Obiectivele pe termen lung sunt ca elevii să știe: ce job vor să facă, ce job pot face cu adevărat, ce vor face pentru locul de muncă dorit, ceea ce trebuie să studieze pentru a obține locul de muncă, unde vor fi fericiți. Dorim să atingem aceste obiective prin implementarea unor activități axate pe tema autocunoașterii, vom învăța să ne dezvoltăm personalitatea și pe ce cale ar trebui să ne concentrăm în viitor (alegerea profesiilor). Vom folosi metode care vor duce la atingerea obiectivelor noastre. Aceste

metode sunt metode de predare experiențiale, de exemplu: alegeți provocarea, ieșirea din zona de comfort, dinamica de grup, feedback-uri și reflecții proprii, gândire critică, rezolvare de probleme, asumare de riscuri, leadership.

Nr. ref. 2020-1-PL01-KA229-081426_3

Coordonator proiect prof. Ciurbe Mariana

VARIETY IS THE SPICE OF LIFE-inclusive education in action, nr. ref.2020-1-PL01-KA229-081426_3, a unit, pe lângă școala noastră, instituții școlare din Polonia (coord.), Portugalia și Croația. Obiectivele principale sunt: incluziunea social, dezvoltarea prin educație fizică și sport, sănătate și starea de bine, combaterea abandonului școlar timpuriu. Perioada de desfășurare este: 01.IX.2020-31.VIII.2023.

Ideea proiectului reiese din nevoile elevilor, profesorilor și comunității locale în care lucrează grupurile. Pe baza sondajului efectuat în toate școlile participante am aflat că o mare parte din interesul elevilor și părinților este îndreptat spre modul specific de comportament al elevilor cu dizabilități și dobândirea de cunoștințe despre diversitate în viața școlară.

Prin diversitatea termenului înțelegem cunoștințele despre minorități și, de asemenea, diferite dizabilități. Scopul acestui proiect este de a activa elevii cu dizabilități și CES, de a încuraja studenții obișnuiți să colaboreze și să coopereze cu ei și, de asemenea, să se familiarizeze cu cultura minorităților școlare. Atât școlile poloneze, cât și cele ale tuturor partenerilor se confruntă cu serioase probleme legate de motivarea, activarea și prevenirea părăsirii timpurii a școlii în rândul elevilor cu nevoi educaționale speciale; de la tulburări emoționale, până la tulburări din spectrul autist, dizabilități și imigranți. Fiecare școală din proiect are

elevi cu sindrom Asperger, ADHD, cu spectru autist, probleme emoționale sau nevoi educaționale speciale. (Polonia 20, Croația 60, Portugalia 60, România 10). Credem cu tărie că acest proiect va fi despre împărtășirea ideilor. Dobândind cunoștințe am căutat noi idei și soluții atât de necesare pentru a răspunde nevoilor elevii care se confruntă cu probleme de învățare precum și cu cele sociale și emoționale. Proiectul nostru este locul unde toți elevii

sunt sprijiniți să învețe, să contribuie și să participe împreună la toate aspectele vieții școlare. Mai mult, suntem siguri că profesorii doresc să participe la diverse ateliere, prelegeri și training-uri pentru a-și înțelege mai bine elevii. Toți actorii implicați în educație sunt extrem de interesați pentru succesul abordărilor incluzive în sistemul educațional. Din acest motiv  participanții la acest proiect doresc să creeze o rețea pentru a face schimb de idei, a împărtăși experiența și a se sprijini reciproc.